ثبت مشاور
آموزش رایگان نقاشی رژیم درمانی

شغلهایی که با صنعت مد ایجاد می شوند

تاریخ : 1397.04.10
نویسنده : Fashion Park
نظرات : 0

 

فشن پارک : مد و مدلینگ فقط به طراحی و نمایش لباس ختم نمی شود و در این را یعنی از هنگام طراحی تا تا نمایش توسط افراد ، مراحل بسیاری را طی میکند و همه این مراحل ، میبایست به بهترین نحو و با دقت تمام انجام شوند تا نتیجه ، با طرح اولیه یکی باشد. بر اساس همین امر ، صنعت مد با شاخه ها و زیر مجموعه های فراوان ، میتواند گامی در جهت اشتغالزایی و بهره گیری از خلاقیت افراد در این زمینه و موارد مشابه باشد. در ادامه مطالعه خواهید کرد که چگونه یک طرح با پشت سر گذاشتن مراحل ، روی صحنه به نمایش در می آید و چه عواملی در این زمینه می کوشند.

 

آموزش صنعت مد

 

در این صنعت، شغل ها به سه گروه اصلی تقسیم میشوند:

۱-طراحی و تولید

۲-بازاریابی

۳-رسانه

 

۱-طراحی و تولید (Fashion design Production)

در این گروه ، حرفه هایی از جمله :طراحی لباس،الگو سازی لباس ،گروه دوخت لباس و نمونه لباس،دستیار طراح لباس،طراحی پارچه،طراحی و تولید لباس کوتور(دست ساز) و تصویرسازی لباس قرار می گیرند.

طراح لباس (Fashion designer)

در این حرفه ،طراح با بررسی ترند های مد ،شروع به طراحی ترند های جدید می کند.از الزامات این حرفه دانستن تاریخ طراحی لباس و تغییراتی است که در طراحی لباس ایجاد شده است. از زیر شاخه های این مجموعه می توان به طراحی کیف و کفش،طراحی اکسسوری،طراحی لباس عروس،طراحی لباس کودک و طراحی لباس ورزشی اشاره کرد.برای این حرفه رشته طراحی لباس در دانشکده هنر دانشگاه ها تدریس می شود.

الگوساز لباس (Pattern maker)

از دیگر شغل های صنعت مد الگوسازی است.الگو ساز لباس طرح طراح را می گیرد و طبق روش دوخت خاص خود ( از روش های دوخت:مولیر،گرلاوین ، تلفیقی و…) و زیر نظر طراح آن را الگو سازی می کند.الگوساز الگو را بر اساس جدول استاندراد سایز و اندازه گیری طراحی می کند.ازمدارک لازمه این حرفه می توان به مدرک رشته طراحی لباس،گرایش دوخت و الگوسازی اشاره کرد.

گروه دوخت و تولید لباس (Sample Maker)

این گروه از الگوی طراحی شده نمونه اولیه لباس را تولید می کنند.بعد از طراحی و ساخت به توسط طراح و الگوساز ایراد نمونه اولیه بر طرف شود و طرح آماده تولید عمده شود.

دستیار طراح لباس (Assistant Fashion Designer)

اکثر فارغ التحصیلان رشته طراحی لباس کار خود را برای کسب تجربه کافی باید با این حرفه شروع کنند.بیشترحرفه ها در این صنعت نیاز به دستیار دارند که فرد تجربه لازمه برای انجام کار را به دست آورد.

طراح پارچه (Fabric and textile designer)

در این حرفه به طراحی و ساخت پارچه پرداخته می شود که متناسب با طرح لباس پارچه مورد استفاده را طراحی میکنند و تولید می کنند.مدرک لازم برای این حرفه مدرک طراحی پارچه و منسوجات است.

طراح و سازنده لباس کوتور (Fashion couture designer)

لباس کوتور لباس دست سازی است که تولید عمده ندارد و منحصرا به دست طراح و سازنده تولید می شود.و برای تولید لباس در تعداد محدود باید متقاضیان در لیست انتظار قرار بگیرند.لباس ها و اکسسورهای کوتورظریف هستند و حتی پارچه و مواد اولیه آن ها نیز به صورت دست ساز تولید میشود.به دلیل دشوار بودن و منحصر بودن این حرفه طراح به تجربه زیادی برای ساختن لباس کوتور نیاز دارد.

تصویر ساز لباس (Fashion illustrator)

کار تصویر ساز لباس با طراح لباس بسیار متفاوت است,طراح لباس،لباس جدیدی را طراحی می کند. تصویرساز لباس لباس طراحی شده که سلبریتی ها در رویداد های مختلف می پوشند را به سبک خاص خود تصویر سازی می کند.

۲-بازاریابی و تجارت

در این گروه می توان به حرفه های خریدار، بازاریاب بصری و بازاریاب اصلی اشاره کرد.عوامل این حرفه در فروشگاه ها و بوتیک ها مشغول به کار هستند.

خریدار

خریدار مسئول اجناسی و لباس هایی است که در فروشگاه فروخته می شوند.خریدار ها طرح یا لباس های تولید شده را با توجه به استاندارد های برند و فروشگاه خریداری می کند.در این حرفه توجه به فصل و ترند ها لازمه کار است.فارغ التحصیلان رشته بازاریابی  می توانند در این حرفه فعالیت کنند.

بازاریاب بصری

بازاریاب بصری در فروشگاه ها به چیدمان لباس ها بر مبنای جنس، رنگ و طرح می پردازد.در این حرفه سواد بصری و خلاقیت بازایاب به چالش کشیده می شود.از رشته های مربوط به این حرفه می توان به طراحی لباس،طراحی گرافیک، مدیریت فشن و بازاریابی اشاره کرد.

مشاور و بازاریاب اصلی

کار بازاریاب اصلی انتخاب مناسب اجناس و البسه برای رونمایی از مجموعه جدیدو مجموعه حراج شده است.بازاریاب اصلی باید از موجود بودن البسه و دیگر محصولات در فروشگاه اطمینان حاصل کند و به ترند های جدید آگاه باشند.مدیریت فروشگاه برای خرید محصولات جدید از بازاریاب اصلی مشاوره می گیرد.تحصیل در رشته بازاریابی فشن و تجربه زیاد از لازمه این حرفه است.

۳-رسانه و تبلیغات

رسانه ها و تبلیغات زمینه اصلی معرفی برند ها، محصولات جدید و ترند ها هستند. عوامل این حرفه در مجلات مد، شرکت های تبلیغاتی و وبسایت های مد مشغول به کار هستند.از جمله شغل های صنعت مد در این گروه می توان به استایلیست مد، ویراستار مد، عکاس مد، نویسنده مد،طراح گرافیک و فشن بلاگر اشاره کرد.

استایلیست مد

استایلیست ها لباس ها و اکسسوری های تولید شده را با توجه به نوع رویداد،نوع بدن مشتری و ترند های جدید برای مشتری هماهنگ و ست می کنند.این حرفه نیاز به خلاقیت بصری و آگاهی به ترند ها و شناختن نوع بدن دارد.استایلیست ها به مشتریان کمک می کنند تا ظاهر مناسب داشته باشند و این حرفه نیاز به مدرک دوره های استایلینگ دارد.

ویراستار مد

کار اصلی ویراستار مد، نظارت بر ترند های جدید و تفاوت آن ها با ترند های قدیمی و انتخاب بهترین ترند ها برای پیشرفت طراحی مد است.ویراستار مد مسئول کارگردانی عکس های مجله است و باید با تاریخ طراحی لباس آشنایی کامل داشته باشد .مدارک تحصیلی این حرفه از رشته های زبان،خبرنگاری و طراحی لباس است وبرای کار به عنوان ویراستار به تجربه زیاد به عنوان دستیار ویراستار مد نیازاست.

عکاس مد

عکاسان مد باید آگاهی کاملی به عکاسی در استادیو عکاسی،عکاسی در نور طبیعی و فضای خارجی داشته باشند.برای این حرفه به مدرک عکاسی و رزومه عکاسی مادلینگ نیاز است.عکاسان مد در مجلات ، بخش تبلیغاتی برند ها و برای فشن بلاگر ها مشغول به کار هستند.

نویسنده مد

نویسنده‌ (ژورنالیست مد)از خبر ها و تازه های مد برای مجلات و وبسایت ها مقاله می نویسد.و این حرفه نیاز به مدرک خبرنگاری و یا بازاریابی مد دارد.نویسندگان مد تحت نظارت ویراستار ها کار میکنند.

طراح گرافیک

طراحان گرافیک به طراحی وبسایت و صفحات مجله می پردازند.این حرفه به خلاقیت بصری،تحصیل در رشته گرافیک و آشنایی با اصول بازاریابی دارد.

فشن بلاگر

فشن بلاگر ها به دلیل محبوبیتشان بین مردم از قوی ترین عاملان نشر و تبلیغ مد هستند.بسیاری از برند ها از فشن بلاگر های شناخته شده به عنوان مدل استفاده می کنند تا محصول خود را به مشتریان معرفی کنند.

دسته بندی :  اخبار داغ

نظر دهید :

نام شما : *
ایمیل شما :*
نظر شما :*
کد امنیتی : *
عکس خوانده نمی شود

بالا